Raport CAT: telefony komórkowe są zbyt delikatne

Podczas targów MCW 2019 firma CAT przedstawiła wnioski z najnowszych badań dotyczących ukrytych kosztów posiadania telefonów przez europejskie firmy. Z raportu wynika, że 86% europejskich firm doświadczyło uszkodzeń telefonów służbowych na tyle znaczących, że wymagały one naprawy lub wymiany.

Obecnie europejskie firmy wydają więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej na telefony komórkowe dla swoich pracowników. Rosnące koszty i utrata produktywności wynikające z użytkowania zbyt delikatnych telefonów dla środowiska pracy, a przy tym kosztownych w naprawie i wymianie sprawiają, że urządzenia stają się coraz mocniejsze – tak wynika z najnowszych badań przedstawionych dzisiaj przez Cat phones podczas Mobile World Congress w Barcelonie.

Badanie obejmujące nabywców telefonów komórkowych w 497 europejskich firmach pokazuje, że 69% z nich doświadcza zbyt szybkich uszkodzeń telefonów. 69% twierdzi natomiast, że wydaje więcej pieniędzy na telefony firmowe niż kiedykolwiek wcześniej. Ponad połowa respondentów uważa, że naprawa i wymiana uszkodzonych urządzeń stanowi coraz większy problem dla ich działalności biznesowej.

99% nabywców telefonów biznesowych musiało radzić sobie z uszkodzeniami telefonów firmowych w ciągu ostatnich trzech lat, przy czym 86% twierdzi, że doszło do tak istotnych usterek, że urządzenia te wymagały naprawy lub wymiany.

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń to pęknięte ekrany (62%), fizyczne uszkodzenia (47%), zalanie wodą (37%) i usterki spowodowane przez kurz lub piasek dostający się do wewnątrz telefonów (21%).

Uszkodzenia urządzeń wpływają również na produktywność pracowników, ponieważ są oni zmuszeni pracować bez telefonu komórkowego podczas jego naprawy lub wymiany. W takiej sytuacji 31% firm zgłosiło duży wpływ na zmianę wydajności pracowników, a dalsze 40% – znaczący (ogólnie 71%). Na produktywność ma również wpływ czas naprawy urządzeń. Tylko 21% respondentów twierdzi, że naprawy trwają do jednego dnia roboczego, podczas gdy większość (63%) mówi, że naprawy mogą trwać od dwóch dni do tygodnia roboczego. Kolejne 16% twierdzi, że niektóre naprawy trwają jeszcze dłużej.

Badanie przeprowadzone przez analityków telefonii komórkowej firmy CCS Insight wskazuje, że jeden na trzech europejskich konsumentów miał pęknięty ekran smartfona w ciągu ostatnich trzech lat. Zastąpienie uszkodzonego ekranu na wysokiej klasy smartfonie bez ubezpieczenia nie jest tanie. Na przykład naprawa jednego ekranu w najnowszych flagowych smartfonach może kosztować od 150 do 360 euro, podczas gdy w przypadku poważnych napraw, takich jak popsute przyciski lub zalanie wodą czy płynem, koszt ten sięga nawet 650 euro.

W aspekcie biznesowym, kiedy kupujący nabywają wiele urządzeń dla swoich pracowników, koszty te szybko rosną. Nawet przy ekonomii skali związanej z umowami o świadczenie usług biznesowych, nabywcy telefonów zgłosili wydatki wielkości do 342 euro za naprawę jednego urządzenia.

Przejście na wytrzymałe urządzenie przystosowane do pracy stanowi priorytet dla nabywców telefonów komórkowych w europejskich firmach. 44% z nich rozważa zastąpienie swojego dotychczasowego portfolio pancernymi urządzeniami, zaś 8% już je posiada. Wytrzymałe urządzenia należą do najszybciej rosnących obszarów inwestycji w mobilność w przedsiębiorstwach – 21% decydentów IT wskazuje, że rozważa wydatki w tym obszarze w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Źródło: Cat phones


Facebooktwitterredditlinkedinmail