Kierowcy Raben jeżdżą z pancernikami TOUGHBOOK N1

Grupa Raben wyposażyła swoich kierowców w 11 krajach w terminale mobilne TOUGHBOOK N1. Dzięki nim informacje rejestrowane podczas procesu transportowego są automatycznie przesyłane do systemów informatycznych firmy, a synchronizacja danych odbywa się w czasie rzeczywistym.

Do końca marca 2019 r. w 65 oddziałach Grupy Raben wdrożono ok. 5500 urządzeń mobilnych, w tym 4000 jednostek TOUGHBOOK N1. Projekt objął 11 krajów (Holandia, Polska, Niemcy, Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Ukraina).

Jednostki na etapie produkcji wyposażono w wymagane oprogramowanie, m.in. TLME (TISLOG Mobile Enterprise) i MDM (Mobile Device Management). Następnie firma Raben zintegrowała je ze swoimi systemami: TMS (Transport Management System), T&T (Truck&Trace), mapą transportową (PTV), nawigacją transportową (PTV), aplikacją zarządzającą pojazdami (TISLOG), narządzeniem liczącym parametr ETA (xServer) i z archiwum Raben Contman CD3.

Ponadto urządzenia dostosowano do wymogów, jakie w poszczególnych krajach nakładane są na firmę przez organy regulacyjne. Przykładowo w Polsce jednostki wyposażono w aplikację SENT GEO, która pozwala na monitorowanie online towarów akcyzowych.

4,7-calowy, wzmocniony terminal TOUGHBOOK N1 łączy w sobie funkcje tabletu, telefonu i czytnika kodów kreskowych. Jego podstawowym zadaniem w firmie Raben jest zbieranie i dostarczanie w czasie rzeczywistym danych na temat statusu przesyłki. Dzięki temu Grupa Raben może korzystać z innowacyjnego systemu monitorowania przesyłek opartego o parametr ETA (Estimated Time of Arrival). Wykorzystuje on informacje o bieżącym położeniu kierowcy na podstawie lokalizacji GPS podawanej przez urządzenie.

W przeciwieństwie do standardowych rozwiązań tego typu, które bazują na historycznych danych statystycznych, system Raben wykorzystuje dane przekazywane w czasie rzeczywistym i pracuje z bieżącą informacją pozyskiwaną dynamicznie podczas realizacji zadań, kalkulując m.in. nieprzewidziane zdarzenia na drodze.

Ponadto terminal służy kierowcom do nawigacji, komunikacji z dyspozytorem transportu i działem obsługi klienta, a także obsługi dodatkowych aplikacji, które ułatwiają ich codzienną pracę. Nachylony czytnik kodów kreskowych umożliwia sprawne skanowanie kodów z etykiet podczas całego procesu załadunkowego i transportowego.

Urządzenie pozwala również zbierać podpisy potwierdzające dostarczenie towaru i tworzyć elektronicznie dokumenty POD (Proof of Delivery). Urządzenie dodatkowo zapisuje długość i szerokość geograficzną każdego zdarzenia oraz odwzorowuje drogę, jaką przebył samochód ciężarowy podczas realizacji trasy, monitorując czas rozpoczęcia i zakończenia trasy, liczbę przebytych kilometrów, odwiedzone przystanki oraz każdą operację wykonywaną na przesyłce, łącznie z obsługą paletową.

– TOUGHBOOK N1 ma wszystko, czego potrzebowaliśmy – dużą wydajność, kompaktowy rozmiar, wytrzymałość, dokładny system GPS, czytelny wyświetlacz i wygodny skaner kodów – mówi Bartosz Kolasiński, manager ds. projektu w Grupie Raben. – Ze względu na skalę i rozległość projektu o wyborze modeli Panasonic w dużej mierze zdecydowało oferowane wsparcie serwisowe na każdym etapie implementacji i po jej zakończeniu, a także możliwość dostosowania urządzeń do naszych potrzeb – dodaje.

Docelowo firma planuje wdrożyć ponad 6000 tego typu modeli, w tym 5000 jednostek Panasonic. Aby móc zarządzać tak dużą liczbą terminali Raben korzysta z systemu MDM (Mobile Device Management), który zapewnia możliwość zdalnego zarządzania urządzeniami dostarczonego przez firmę TIS GmbH.

System pozwala managerom IT zdalnie konfigurować urządzenia i aktualizować oprogramowanie udostępnione uprzednio, a także instalować dodatkowe aplikacje wedle zidentyfikowanych potrzeb. Urządzenia objęto 5-letnią gwarancją, w ramach której obsługa serwisowa realizowana jest w systemie „door-to-door”.

Źródło: informacja prasowa Panasonic

Czytaj też:

Panasonic zaprezentował nową wersję mini tabletu TOUGHBOOK FZ-N1


Facebooktwitterredditlinkedinmail